Strona główna
środa, 16 października 2019 r.
Imieniny: Ambroży, Gaweł

Mleczarze mogą zarobić na lodach

Strona główna » Aktualności » Mleczarze mogą zarobić na lodach

wielkość tekstu:A | A | A

W przemyśle FMCG toczą się równolegle dwie dyskusje o rozszerzaniu kategorii: w lodach i w galanterii mlecznej. Toczą się równolegle, a mają wspólną przyszłość - wskazują eksperci Stratec.

Właśnie zakończył się sezon w sprzedaży lodów. Jak zauważają eksperci Stratec, polskie lody wykształciły już kastę liderów, grupę silnych firm, które wizerunkowo opanowały rynek. Liderzy narzucili własne reguły gry i jako podstawową cechę lodów promują paletę smakową. Rozszerzanie tej koncepcji podąża w stronę nowych polew, posypek czy lodów z nadzieniem.

Mleczarze też mają problem z rozszerzaniem pewnej kategorii. Analitycy wskazują, że półki z galanterią mleczarską stają się coraz dłuższe, a miejsca na nich i tak coraz mniej. Tymczasem powinni zainteresować się poważnym wejściem na rynek lodów, które też są galanterią mleczarską.
Eksperci Stratec zachęcają do spojrzenia na przykład: jednym z porządniejszych produktów na rynku są śmietankowe lody, sprzedawane w taniej sieci handlowej poniżej 5 zł za litr. Ich skład jest lepszy, niż w sztandarowych produkcjach liderów po 8 zł za litr. Po prostu mają więcej śmietanki i nie dolano do nich wody. Dlaczego? Bo produkuje je Mlekovita - specjaliści od mleka, a nie od technologicznie "zoptymalizowanych" lodów.

Wśród mleczarzy rozmawia się o rozszerzaniu galanterii, wśród specjalistów od lodów trwa dyskusja o odsezonowaniu kategorii. Rozszerzenie konsumpcji lodów na wszystkie pory roku jest możliwe i daje realną szansę na duże zyski.

Ale paradoksalnie - do poprowadzenia tej rewolucji lepszą pozycję mają właśnie mleczarze, a nie lodziarze. Eksperci Stratec oceniają, że łatwiej będzie dodać lody śmietankowe do kategorii całorocznych mlecznych przysmaków, niż wmówić konsumentom wizję bambino na styczniowym spacerze. Dodatkowo, jeśli konsumenci uświadomią sobie, że lody są robione właśnie z mleka i śmietanki, dobra marka mleczarska może występować jako gwarancja jakości produktu. Mleczarze, którzy przyjmą rozsądną strategię w tym segmencie, mogą dużo zarobić.

źródło: piekarnie24.pl

Strona główna

artykuły sponsorowane

Artykuł sponsorowany - zapraszamy

Forum

Jak pozycjonować stronę?

Jeśli nie znamy sie na temacie oddałbym to w ręce specjalistów. Pozycjonowanie jest dosyć czasochłonne. Jeśli ...

Jakie stołki do kuchni?

Teraz wszędzie wybór stołków jest bardzo łatwy.Dla mnie nawet mega łatwy....

więcej
Partnerzy serwisu:
Nowoczesny Portal Branżowy Piekarnie24.pl – piekarnie, cukiernie, lodziarnie. Darmowa rejestracja Firm mających w swojej ofercie maszyny, urządzenia, surowce, finansowanie, wnioski, dotacje, pojazdy, bhp, franczyza oraz inne. Portal branży piekarsko - cukierniczo - lodziarskiej. Darmowe strony www. Skuteczna reklama, bezpłatne ogłoszenia drobne. Piekarnia Cukiernia Lodziarnia.