Zlikwidować sezonowość

Strona główna » Aktualności » Zlikwidować sezonowość

wielkość tekstu:A | A | A

Zielona Budka, Unilever i Häagen-Dazs to trzej gracze, którzy w ostatnich miesiącach zdecydowali się na rozwój sieci lodziarnio-kawiarni we franczyzie. Zdaniem ekspertów, proces ten może ułatwić zerwanie z sezonowością na rynku lodów.


Szansy na rozwój rynku i zmianę postrzegania lodów nie tylko jako typowo letniej przekąski producenci upatrują w rosnącej liczbie kawiarni i wysp lodowych w dużych galeriach handlowych.

Oferta w punktach gastronomicznych jest zazwyczaj bardziej atrakcyjna od tej w kanale tradycyjnym, bo daje konsumentowi ogromny wybór spośród dużej liczby smaków - mówi Katarzyna Rylska, marketing manager Zielonej Budki.

Wysyp markowych lodziarni

I tak Zielona Budka z początkiem roku rozpoczęła nowy projekt franczyzowy i otworzyła lodziarnię Rodzinna Obsesja w galerii w Bytomiu. - Staramy się być w miejscach prestiżowych, w galeriach handlowych, parkach i na deptakach - wyjaśnia Katarzyna Rylska. Aby sprostać popytowi w rosnącej sieci sprzedaży, Zielona Budka za 8 mln zł rozbuduje halę produkcyjną w Mielcu, zwiększając zarówno moce produkcyjne, jak i asortyment.

Andrzej Piątkowski, country manager Poland, General Mills Eastern Europe, odpowiedzialny za markę Häagen-Dazs, tłumaczy, że sprzedaż w firmowych lodziarniach stanowi ważną, choć głównie wizerunkową rolę dla marki. - Jesteśmy zadowoleni z poziomu funkcjonowania dotychczasowych dwóch punktów w Warszawie i zamierzamy rozwijać franczyzową sieć lodziarni w największych miastach w Polsce - dodaje.

Ponadto firma Ice Cafe Concept (powiązana kapitałowo z giełdowym Jago), w związku z nawiązaniem współpracy z Unileverem oraz siecią kawiarnio-lodziarni Ice Cafe, rozwija sieć Carte dOr Cafe. Już pod koniec 2011 roku ma dysponować około 20 punktami. Najwięcej otwarć zaplanowanych jest na lata 2012-13, także do 2015 roku na rynku ma funkcjonować ponad 80 lokali.

Obecnie pierwsze lodziarnie otwierane są głównie w galeriach handlowych, lecz istnieją także inne koncepty pozwalające na otwieranie punktów również w lokalach wolno stojących. Celem strategicznym dla Ice Cafe Concept jest w perspektywie 5 lat uzyskanie na rynku pierwszego miejsca pod względem liczby lodziarni.
Z drugiej strony lider rynku lodziarni w Polsce - firma Grycan Lody od Pokoleń - chce utrzymać swoją pozycję (obecnie prowadzi ok. 90 placówek), ale dodatkowo rozwija kanał sprzedaży detalicznej i wprowadza impulsowe lody w kubeczku 150 ml z łyżeczką w środku pod nazwą "Porcyjka z łyżeczką".

Krok Grycana jest zrozumiały, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Polacy spożywają około 4,2 litra lodów rocznie, głównie w postaci lodów impulsowych, które stanowią 2/3 rynku.

W modzie premium

70-80 proc. sprzedaży lodów realizuje się od marca do końca września. - Spożycie lodów w okresie zimowym spada w kategorii lodów impulsowych, ale w kategorii lodów familijnych pozostaje na podobnym poziomie. Jeszcze dużo czasu upłynie, zanim konsumenci uwierzą, że lody to wspaniała przekąska niezależnie od pory roku - mówi Katarzyna Rylska.

Jak tłumaczy Marek Kopyto, dyrektor Algidy na Polskę i Kraje Bałtyckie, na zwiększenie konsumpcji lodów w okresie wiosenno-letnim wpłynie zwiększenie spożycia lodów w domu, a to się może przyczynić do przekształcenia lodów w produkt całoroczny. - Jest to jednak proces długotrwały, który wymaga zmiany percepcji całej kategorii i uświadomienia polskiemu konsumentowi zalet lodów, takich jak zawartość naturalnych składników oraz niskokaloryczność, w porównaniu z innymi słodyczami czy przekąskami, jak np. batoniki, chipsy. Rynek lodów w Polsce jest rynkiem rosnącym. Kategoria ta dąży do tego, by stać się całoroczną.

Przewidujemy, że najszybciej będzie rósł rynek premium, zarówno impulsowy, jak i familijny - mówi Marek Kopyto.

Impuls w hipermarketach

Z danych Nielsena wynika, że 55,4 proc. sprzedaży wartościowej stanowią lody impulsowe, a 40,8 proc. - familijne. - Przez wiele lat lody impulsowe doskonale sprzedawały się w małych sklepach, teraz coraz częściej zamawiane są przez duże sieci handlowe, gdzie konsumenci zamiast po lody rodzinne, sięgają po lody impulsowe: na patyku, rożki itp. Coraz bardziej swoją pozycję umacniają także lody dla dzieci - mówi Grzegorz Mordalski, właściciel firmy Anita.

źródło: portalspozywczy.pl

Strona główna

artykuły sponsorowane

Artykuł sponsorowany - zapraszamy

Forum

urlop

U mnie w tym roku urlopu jako takiego brak, ale będę nadrabiał w następnym. Planuje wypad gdzieś w góry na sno...

szkolenia

byłam niedawno na szkoleniu z zakresu terapii keratynowej, bardzo mi się to spodobało i wprowadziłam ten zabie...

więcej
Partnerzy serwisu:
Nowoczesny Portal Branżowy Piekarnie24.pl – piekarnie, cukiernie, lodziarnie. Darmowa rejestracja Firm mających w swojej ofercie maszyny, urządzenia, surowce, finansowanie, wnioski, dotacje, pojazdy, bhp, franczyza oraz inne. Portal branży piekarsko - cukierniczo - lodziarskiej. Darmowe strony www. Skuteczna reklama, bezpłatne ogłoszenia drobne. Piekarnia Cukiernia Lodziarnia.