Strona główna » Aktualności » Jogurt mrożony największy rywal lodów
Mrożony jogurt to produkt, który wciąż jeszcze raczkuje na polskim rynku. Surowce do jego wyrobu są dostępne już od kilku lat, ale jogurterii w naszym kraju ciągle jest mało. Ten, kto dostrzeże potencjał w mrożonych jogurtach zrobi dobry interes, zanim jeszcze na te produkty przyjdzie prawdziwe boom – twierdzą fachowcy.
- Mrożony jogurt to przyszłość – twierdzi Raffaele Derosa, konsultant technologiczny lodów we włoskiej firmie Fabbri. - Konsumenci szukają różnych dietetycznych produktów, które muszą być nie tylko zdrowe, ale również niskokaloryczne. Dotyczy to zwłaszcza kobiet dbających o linie i odchudzających się.
Jogurt nie jest produktem beztłuszczowym lub pozbawionym kalorii. To nie jest możliwe. Zawartość tłuszczu w tym mrożonym produkcie jest jednak zdecydowanie mniejsza niż w lodach. Poza tym, w zależności od rodzaju użytego mlekach można otrzymać różny produkt, nawet klasy Fit, a więc niemal całkowicie odtłuszczony.
W naszym kraju jogurt mrożony to jednak wciąż nowość.
- Już od dwóch lat próbujemy dotrzeć do cukierników i lodziarzy w całej Polsce z koncepcją tego produktu, ale na razie tylko nieliczni się decydują, aby wzbogacić swoją ofertę o ten produkt. Rocznie bierzemy udział przy otwieraniu zaledwie kilku jogurterii – przyznaje Raffaele Derosa.
Nawet jeśli każdego lata przybywa ich po kilkanaście w całym kraju, to nadal jest to kropla w morzu, jakim jest rynek mrożonych produktów mlecznych. Zupełnie inaczej jest w Stanach Zjednoczonych i krajach Europy Zachodniej, w których moda na jogurt mrożony zadomowiła się na dobre i wciąż się rozprzestrzenia.
- Do rozpoczęcia jogurtowego biznesu wystarczy jedna maszyna – zapewnia konsultant z Fabbri. – Pozwala ona na produkowanie jednej naturalnej bazy jogurtowej. Wszystkie kombinacje smakowe, zapachowe i kolorystyczne można uzyskać przez dodawanie polew. Ogromną rolę odgrywa też odpowiedni dobór świeżych owoców i ich równie odpowiednie wykorzystanie do dekoracji deseru jogurtowego.
Zdaniem Raffaela Derosa jest to optymalne rozwiązanie dla cukierników i lodziarzy, którzy przynajmniej na początku chcą niewiele zainwestować w jogurtowy biznes. W typowych jogurteriach, gdzie sprzedaje się niemal wyłącznie ten produkt często pracuje wiele maszyn. Wówczas można sobie pozwolić na tworzenie jogurtów o różnych smakach. Do naturalnej, jogurtowej bazy wystarczy dodać odpowiednie pasty stosowane powszechnie do lodów, aby otrzymać na przykład jogurt truskawkowy lub bananowy.
źródło: www.bakeandsweet.pl
Strona głównaKiedy zależy nam na skuteczności takich działań to moim zdaniem powinniśmy na co dzień dbać o higienę dookoła ...
Niestety jeszcze takich wizytówek nigdy nie miałam okazji mieć więc również ciężko jest mi cokolwiek na ich te...