Wszystkie drogi prowadzą do Kolonii

Strona główna » Aktualności » Wszystkie drogi prowadzą do Kolonii

wielkość tekstu:A | A | A

Od 5 do 9 października oczy wszystkich producentów branży spożywczej skupione będą na odbywających się w niemieckiej Kolonii targach Anuga 2013.

O randze tej najważniejszej na świecie imprezy dla branży świadczy m.in. fakt, że przed dwoma laty, podczas poprzedniej edycji, wzięło w niej udział blisko 155 tys. specjalistów z ponad 180 krajów.
– Na 32. edycji targów w Kolonii zaprezentuje się około 6700 wystawców z prawie 100 krajów świata – zapewnia Dietmar Eiden, dyrektor ds. obszaru targów Koelnmesse GmbH. Ich stoiska rozlokowane będą w jedenastu halach i zajmą łącznie powierzchnię ponad 280 tys. m kw..
Również w tym roku targi charakteryzować będzie wyrazista struktura i przejrzystość, co ma pozwolić odwiedzającym dotarcie do wystawców z tych sektorów z branży spożywczej, na których najbardziej im zależy – informują organizatorzy imprezy. Przez pięć dni trwania Anugi zorganizowanych będzie 10 specjalistycznych imprez, w tym m.in. Anuga Bread & Bakery, Hot Beverages. Pod takim szyldem po raz kolejny zaprezentują się wystawcy związani z produkcją piekarsko-cukierniczą, którym towarzyszyć będą producenci i dystrybutorzy gorących napojów oraz wszystkiego, co z nimi związane. Już poprzednia edycja targów w 2011 roku pokazała zasadność takiego połączenia tych różnych produktów. Można się więc spodziewać, że także na październikowych targach w Kolonii chleby, bułki, ciastka i torty pojawią się na stoiskach wystawowych zaaranżowanych na wzór małych kawiarni, w których zakupy mają stanowić jeden z elementów ich funkcjonowania.
– Dzięki ciągłemu dostosowywaniu poszczególnych imprez specjalistycznych do zmian zachodzących na rynku, rozwijamy nie tylko poszczególne działy naszych targów, ale również targi Anuga w całości – zapewnia Dietmar Eden. Od tego roku w sektorze Anuga Organic będą mogły być prezentowane tylko te bio-produkty, które mają odpowiednio uznane i przyjęte na rynku certyfikaty. Ma to zapewnić handlowcom większe bezpieczeństwo przy wyborze wyrobów.
Na tegorocznych targach sporo miejsca i czasu poświęcone będzie też sprawiedliwemu handlowi (Fair Trade), który ma stanowić jeden z 10 tematów wiodących na Anudze. Pozostały trendy tematyczne to m.in. produkty: wykwintne Gourmet, regionalne, wegetariańskie, prozdrowotne, żywność funkcjonalna, przekąski.
Targi w Kolonii z uwagi na swój międzynarodowy charakter w zdecydowanej większości odwiedzają goście spoza Niemiec. Z zagranicy jest również blisko 2/3 wystawców. Niewielką grupę z nich stanowią firmy spożywcze z Polski – w 2011 r. w Kolonii było ich ok. 130, jednak w przeważającej mierze reprezentowali oni produkty Fine Food, mleczarskie i wyroby mięsne.
Warto w tym miejscu zauważyć, że wśród towarów eksportowanych z naszego kraju za zachodnią granicę, jednymi z najważniejszych są wyroby piekarnicze. W ubiegłym roku wysłaliśmy do Niemiec pieczywo o wartości ponad 217 mln euro, a więc aż o 10% więcej niż w 2011. Co prawda, z Niemiec na nasz rynek trafiają produkty z tego segmentu o wartości aż 229 mln euro, ale w ostatnim czasie wzrost importu niemieckiego pieczywa do Polski jest na poziomie zaledwie 0,3% rocznie.
Poprzednia edycja targów w Kolonii, pomimo swojego prestiżu i globalnego zasięgu, specjalnie nie przyciągnęła polskich piekarzy i cukierników. Czy podobnie będzie w tym roku? Z pewnością w segmencie piekarsko-cukierniczym dużą konkurencją dla Anugi będą zorganizowane kilka tygodni później targi Sudback w Stuttgarcie.

Zdjęcie: Koelnmesse GmbH

źródło: bakeandsweet.pl

Strona główna

artykuły sponsorowane

Artykuł sponsorowany - zapraszamy

Forum

szkolenia

byłam niedawno na szkoleniu z zakresu terapii keratynowej, bardzo mi się to spodobało i wprowadziłam ten zabie...

mieszkanie we Wrocławiu

Jeśli w swoim mieszkaniu chcecie bardzo ładną podłogę to polecam wam wejść na stronę internetową ...

więcej
Partnerzy serwisu:
Nowoczesny Portal Branżowy Piekarnie24.pl – piekarnie, cukiernie, lodziarnie. Darmowa rejestracja Firm mających w swojej ofercie maszyny, urządzenia, surowce, finansowanie, wnioski, dotacje, pojazdy, bhp, franczyza oraz inne. Portal branży piekarsko - cukierniczo - lodziarskiej. Darmowe strony www. Skuteczna reklama, bezpłatne ogłoszenia drobne. Piekarnia Cukiernia Lodziarnia.