Nieprzeciętne, nowatorskie, odkrywcze...

Strona główna » Aktualności » Nieprzeciętne, nowatorskie, odkrywcze...

wielkość tekstu:A | A | A

Oryginalność to niezawodny sposób, aby wyróżnić się z tłumu. W biznesie, gdy wokół czai się konkurencja, takie wyeksponowanie się może być skutecznym magnesem przyciągającym klientów.

Nie sztuką jest wyprodukować, lecz sprzedać. Postawcie więc na oryginalność, a obroty ze sprzedaży pójdą w górę!
Ale jak mam się wyróżnić od innych producentów z mojej okolicy – zapyta z pewnością niejeden piekarz. Odpowiedź na to wydaje się banalnie prosta: produkuj coś, czego oni nie mają. Oczywiście nie chodzi o zweryfikowanie całego swojego dotychczasowego asortymentu, lecz o uzupełnienie oferty czymś niespotykanym i intrygującym. Nawet, gdy będziemy tylko „przy okazji” wypiekać jedynie kilkanaście bochenków oryginalnego chleba lub bułek. Nawet, gdy na początku nic na tym nie zarobimy, a wręcz przeciwnie – pieczywo rozdamy klientom w formie poczęstunku. Jeśli będzie rzeczywiście oryginalne, to prędzej czy później przyciągnie do naszego sklepu tych, którzy chcą wyróżniać się od reszty społeczeństwa, a więc także jadać inne pieczywo. Oryginalność to jednak nie tylko „inność”, „ekstrawagancją” czy „ekscentryzm”, które to słowa często mają pejoratywne znaczenie. W słowniku synonimów znaleźliśmy aż kilkadziesiąt różnych określeń kojarzonych z oryginalnością i zdecydowana większość z nich ma pozytywny wydźwięk: nieprzeciętność, niezwykłość, autentyczność, nowatorstwo, odkrywczość, egzotyczność, kreatywność, niebanalność, pomysłowość, prekursorstwo. Czy nie chcielibyście, aby o was i waszych produktach tak właśnie mówiono? Najlepiej oczywiście być oryginalnym, tak jak właściciel nowojorskiej cukierni Ansel Bakery, który przed paroma miesiącami stworzył nowe ciastko będące połączeniem donuta i croissanta. Wieść o tym obiegła cały branżowy świat, a przed cukiernią codziennie ustawiają się kolejki klientów (o cronucie pisaliśmy we wrześniowym Bake & Sweet).
Nie trzeba jednak samemu wymyślać nowatorskich receptur, aby wśród lokalnej klienteli uchodzić za oryginalnego producenta pieczywa - oczywiście w dobrym tego słowa znaczeniu. Przykładem może być bydgoska piekarnia Murmiłło, która swój chleb ziemniaczany wpisała na listę produktów tradycyjnych przy Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Informacja poszła w kraj i obroty ze sprzedaży momentalnie skoczyły w górę, a dystrybucją tradycyjnego chleba z dodatkiem gotowanych ziemniaków zainteresowała się jedna z ogólnopolskich sieci sklepów spożywczych.
Ziemniaczane pieczywo z Bydgoszczy to jednak chleb niełatwy w produkcji, a jego przygotowanie zajmuje prawie dobę. W przeciwieństwie do piekarni Murmiłło, która wszystkie swoje wypieki produkuje z podstawowych składników my postanowiliśmy przyjrzeliśmy się bacznie ofertom kilkudziesięciu producentów i dystrybutorów gotowych już mieszanek piekarskich szukając wśród nich produktów niepowtarzalnych, ciekawych i przede wszystkich zachęcających, aby je kupić. W listopadowych Bake & Sweet prezentujemy ciekawe produkty, które naszym zdaniem mogłoby się znaleźć także w ofercie waszej piekarni. Oczywiście z korzyścią nie tylko dla klientów, ale przede wszystkim dla waszego portfela.

O chlebach: Pigalle, Pasterskim, Mazurze, Czystoziarnistym Whole&Pure, Orkiszowym Św. Hildegardy z Bingen, Wiosennym, Vital Guarani, chlebie z Ostropestem, Aloesowym Suprima, Azteckim oraz o pieczywie wyprodukowanym na bazie mieszanek: Original Baker Landbrot, Karibik Spezial, Panitalia, Czosnek Niedźwiedzi Mix, Granix Mix Pikantny, PanRiso (na zdjęciu), Żeń-Szeń Mix, Puravita Żurawina i Uniferm ProLC piszemy w najnowszym wydaniu miesięcznika Bake & Sweet.

źródło: bakeandsweet.pl

Strona główna

artykuły sponsorowane

Artykuł sponsorowany - zapraszamy

Forum

szkolenia

byłam niedawno na szkoleniu z zakresu terapii keratynowej, bardzo mi się to spodobało i wprowadziłam ten zabie...

mieszkanie we Wrocławiu

Jeśli w swoim mieszkaniu chcecie bardzo ładną podłogę to polecam wam wejść na stronę internetową ...

więcej
Partnerzy serwisu:
Nowoczesny Portal Branżowy Piekarnie24.pl – piekarnie, cukiernie, lodziarnie. Darmowa rejestracja Firm mających w swojej ofercie maszyny, urządzenia, surowce, finansowanie, wnioski, dotacje, pojazdy, bhp, franczyza oraz inne. Portal branży piekarsko - cukierniczo - lodziarskiej. Darmowe strony www. Skuteczna reklama, bezpłatne ogłoszenia drobne. Piekarnia Cukiernia Lodziarnia.