Strona główna » Aktualności » Słodki śnieg z Sycylii
Granita to tradycyjny sycylijski deser, który od kilku lat próbuje zdobyć podniebienia Polaków. Ci cukiernicy i lodziarze, którzy wyposażyli swoje punkty sprzedaży w granitory przekonali się już jednak o tym, że ten orzeźwiający i kolorowy napój ma swoją klientelę głównie wśród młodych konsumentów.
Zarówno skład, jak też smak i konsystencja granity, przypominają roztopione nieco lody sorbetowe, a te jak wiadomo są przysmakiem zwłaszcza dzieci. Decydując się na wzbogacenie oferty cukierni lub lodziarni o taki produkt, należy się więc nastawić się na małego klienta, który… nie ma pieniędzy, ale potrafi je skutecznie „wyciągnąć” z portfela swoich rodziców. Nie bez powodu granita jest więc coraz częściej oferowana w specjalnych podłużnych kubkach, do których można nałożyć deser o różnych smakach i kolorach. Pojemniki te są bardzo istotnym narzędziem marketingowym, który świetnie nakręca słodki biznes. Nawet lody nie robią na małych konsumentach tak dużego wrażenia, jak różnokolorowe, niekiedy nawet półmetrowej długości pojemniki z równie długimi słomkami. Wystarczy, że raz go zobaczą u innego dziecka, a niemal wszystkimi możliwymi sposobami zaciągną rodziców do stoiska, na którym sprzedawana jest granita.
Inwestycja w produkcję tego mrożonego deseru jest jednak opłacalna wówczas, gdy stanowi on dodatek do innej, bogatszej oferty. Niekoniecznie muszą być to lody, ciastka czy gofry. Dla przykładu: w wakacje na sopockiej plaży granita jest na niemal każdym stoisku z hot-dogami, w smażalniach ryb i budkach z frytkami.
Więcej o syropach do produkcji granity w marcowym Bake & Sweet
źródło: bakeandsweet.pl
Strona głównaWczoraj miałem trochę wolnego czasu i przeczytałem mega ciekawy artykuł ...
Akurat na tych sprawach się nie znam, ale jeśli chodzi o mnie to ja jestem zdania, że sama odzież zawsze musi ...