Ciastko w kształcie jabłka

Strona główna » Aktualności » Ciastko w kształcie jabłka

wielkość tekstu:A | A | A

Aby dotrzeć do klienta nie wystarczy już zachwycać tylko i wyłącznie smakiem. Nowe trendy konsumpcyjne oscylują wokół takich tematów jak zdrowie, najwyższa jakość, ale również niekonwencjonalny design, czego przykładem jest ciastko w kształcie jabłka – motyw przewodni paryskich targów Europain & Intersuc.

Aby poszerzyć grono swoich klientów należy zrozumieć i dostosować się do zmian zwyczajów konsumentów. Siedem trendów, które wyróżnili eksperci z branży piekarniczo-cukierniczej to sygnał do zmian. Wynikają one z globalnej analizy głównych wyzwań, przed którymi stoi ten sektor spożywczy. Tendencje mają inspirować, ale przede wszystkim wskazywać odpowiedź na pytanie: jak dostosować się do nowych wymagań rynku nie tracąc na jakości oferowanych produktów, a także nie rujnując budżetów piekarni/cukierni? Aby lepiej zrozumieć te prognozy targi Europain przygotowały specjalną przestrzeń zlokalizowaną w Alei Sukcesu, na której to zaprezentowano innowacje i produkty odpowiadające aktualnym trendom konsumpcyjnym.

Trend 1
Współczesna piekarnia z pełną gamą produktów o każdej porze dnia


Konsumenci poszukują miejsc uniwersalnych i elastycznych, które ugoszczą ich niemal przez całą dobę. Piekarnie oferujące świeże pieczywo tylko rano nie spełniają już oczekiwań klientów. Aby konkurować na rynku należy poszerzyć ofertę tak aby konsument mógł kupować i konsumować produkty w dowolnej porze dnia, zarówno na miejscu, jak i na wynos. Wiąże się to z zacieraniem granic między piekarnią, cukiernią i fast foodem.

Trend 2
Zdrowe odżywianie


Współczesny konsument oczekuje, iż w swojej lokalnej piekarni znajdzie produkty, które są dla niego zdrowe. Oznacza to, że piekarz/sprzedawca musi pełnić niejako rolę eksperta żywieniowego, który doradzi jakie produkty są najzdrowsze dla danego klienta. Poszukiwane są produkty świeże, wytwarzane z bezpiecznych i prostych składników. Aby wzmocnić pozytywne wrażenie klienta należy zadbać o estetyczną i schludną prezentację swojej oferty. Gabloty i oświetlenie muszą podkreślać świeżość pieczywa, a opakowania powinny być wykonane z naturalnych materiałów.

Trend 3
Design & Kolekcje sprzyjające wysublimowanym gustom


Sztuka projektowania kształtów/kolorów/form wyrobów cukierniczych to domena współczesnych cukierni. Nie bez przyczyny na świecie popularyzuje się zawód – projektant ciastek lub wyrobów piekarskich. Konsument kupuje oczami i to znane porzekadło wcale nie straciło na ważności. Wręcz przeciwnie – dzisiaj jak nigdy do tej pory należy zadbać o formę i kształt oferowanych wyrobów. Istotne w tym trendzie jest również atrakcyjny wygląd witryny, wysublimowane wnętrze cukierni/piekarni. 

Trend 4
Optymalizacja kosztów produkcji


Nowoczesna piekarnia powinna być wyposażona w sprzęt umożliwiający szybką i praktyczną produkcję bez obniżania jakości. Trend ten łączy się z pierwszą tendencją, czyli piekarniami oferującymi pełną gamę produktów niezależnie od pory dnia. Aby można było zrealizować taki koncept niezbędne są nowoczesne urządzenia, np. piece, które pozwolą wypiekać pieczywo przez cały dzień.

Trend 5
Innowacyjne naturalne składniki sprzyjające nowym doznaniom


Sezonowość, produkty typu BIO, bezglutenowe produkty, składniki pozyskiwane z rynków lokalnych, produkty organiczne wolne od alergenów, konserwantów i GMO to hasła przewodnie tego trendu. Trend ten wiąże się z trendem numer 2. Zdrowie dla współczesnych konsumentów.

Trend 6
Lekkie wyroby cukiernicze typu light oraz tzw. street food


Coraz większą popularnością na całym świecie cieszą się produkty, które można skonsumować niejako w biegu. Hasłami przewodnimi tego trendu są mobilność, miniaturyzacja, elastyczność. Możliwości jest bardzo wiele a ograniczone są one tylko wyobraźnią cukiernika/piekarza, na przykład ciastko nabite na patyczek jak lód czy lizak. Bardzo dynamicznie rozwijają się również tzw. food truck, czyli małe samochody, które specjalizują się w sprzedaży jednej grupy produktów.

Trend 7
Smart breaking: optymalizacja dzięki stałemu połączeniu online


Trend, który wymaga od piekarni podłączenia do sieci internetowej i interaktywności z klientami. Możliwość zamawiania przez Internet pieczywa i wyrobów cukierniczych może być kluczowym elementem zyskiwania przewagi konkurencyjnej na lokalnym rynku. Odbiór zamówienia może być osobisty przez klienta lub też poprzez dostawę pod wskazany adres.

Na zdjęciu: Pojemniki do pakowania pieczywa, ciast, babeczek, muffin - Clipping Wooden Punnet to w pełni biodegradowalne i w 100 % naturalne produkty. Opakowania w formie drewnianych kobiałek oprócz estetycznego wyglądu są niezwykle funkcjonalne i praktyczne. Można ich używać w mikrofalówkach, zamrażarkach, a także w piecach bez ryzyka uszkodzenia czy pęknięcia. Producent: Le Lu.

źródło: bakeandsweet.pl

Strona główna

artykuły sponsorowane

Artykuł sponsorowany - zapraszamy

Forum

urlop

U mnie w tym roku urlopu jako takiego brak, ale będę nadrabiał w następnym. Planuje wypad gdzieś w góry na sno...

szkolenia

byłam niedawno na szkoleniu z zakresu terapii keratynowej, bardzo mi się to spodobało i wprowadziłam ten zabie...

więcej
Partnerzy serwisu:
Nowoczesny Portal Branżowy Piekarnie24.pl – piekarnie, cukiernie, lodziarnie. Darmowa rejestracja Firm mających w swojej ofercie maszyny, urządzenia, surowce, finansowanie, wnioski, dotacje, pojazdy, bhp, franczyza oraz inne. Portal branży piekarsko - cukierniczo - lodziarskiej. Darmowe strony www. Skuteczna reklama, bezpłatne ogłoszenia drobne. Piekarnia Cukiernia Lodziarnia.