Strona główna
poniedziałek, 19 sierpnia 2019 r.
Imieniny: Emilia, Julinan

Fantazyjne kształty powszechne, ale nadal skuteczne

Strona główna » Aktualności » Fantazyjne kształty powszechne, ale nadal skuteczne

wielkość tekstu:A | A | A

Obecnie piekarze, by zwiększyć sprzedaż stosują całą gamę trików marketingowych. Wśród nich na pierwszy plan nadal wysuwa się staranne przemyślana oferta chlebów o nietypowym kształcie.

Wprowadzanie na sklepowe półki pieczywa o wyróżniającym się składzie, z nieszablonowej mąki lub pełnym rozmaitych ziaren, zostało już uznane za oczywistość i nie wystarcza dla przyciągnąć uwagę klientów. Okazuje się, że zastosowanie fantazyjnych kształtów bochenków jest jednym z najprostszych i stosunkowo tanich sposobów na podniesienie efektywności sprzedaży. Zaznaczmy jednak, że obecnie piekarze już powszechnie posługują się tym chwytem marketingowym, nie mniej nadal pozwala on osiągnąć kilka celów.
Przede wszystkim dzięki takim produktom zwracamy uwagę klientów na nowowprowadzone pieczywo lub na takie chleby oraz bułki, którym konsument zdążył się już znużyć. Po drugie promujemy markę, dowodząc swojej wyrazistości i pomysłowości, a dzięki zastosowaniu wymyślnych nacięć, mini grafik albo decydując się na wyrabianie chleba o form i foremek piekarskich o wyróżniających się kształtach, produkty z naszego zakładu mogą stać się łakomym kąskiem dla samorządów lub innych organizacji promujących region. Tym samym możemy zadbać o poczucie przynależności do wspólnoty lokalnej, a nawet regionalnej. To ostatnie jednak dotyczy wypieków ozdobnych produkowanych na mniejszą skalę. Często jednak te małe zamówienia są dość intratne, a efekt promocyjno-reklamowy jest trudny do przecenienia.
Także w produkcji bardziej masowej, dzięki nietypowym kształtom piekarze nawiązują do regionalnych tradycji. Gdy konsument nabywa taki produkt czuje, że staje się częścią lokalnej kultury i że ją wspiera. Wydaje się, że z takiego założenia wychodzą pomysłodawcy m.in. chleba Kopernika oferowanego przez piekarnię Typolską z Szałkowa k. Iławy. Bochen tego pieczywa ma odciśnięte intrygujące, chociaż trochę nieczytelne logo Olsztyna.

Więcej o ciekawych i oryginalnych formach pieczywa piszemy w czerwcowym Bake & Sweet

Nawet chleb w kształcie spirali niewiele pomoże, jeśli za pierwszym razem zwyczajnie nie będzie on dobrze smakował. Nowatorski, pomysłowy kształt liczy się tylko na początku. Najczęściej wtedy, gdy pragniemy zwrócić uwagę klienta na nowy asortyment. Potem produkt musi się obronić sam.

źródło: bakeandsweet.pl

Strona główna

artykuły sponsorowane

Artykuł sponsorowany - zapraszamy

Forum

Festuwal Chleba w Ciechocianku

Do wyboru jest wiele firm cateringowych. Nasze doświadczenia na eventach - od dobrych po niezbyt dobre. współp...

Kontrola sanepidu

Kontrola sanepidu zawsze wzbudza emocje i budzi niepewność. Żeby spać spokojniej warto wcześniej pomyśleć o sy...

więcej
Partnerzy serwisu:
Nowoczesny Portal Branżowy Piekarnie24.pl – piekarnie, cukiernie, lodziarnie. Darmowa rejestracja Firm mających w swojej ofercie maszyny, urządzenia, surowce, finansowanie, wnioski, dotacje, pojazdy, bhp, franczyza oraz inne. Portal branży piekarsko - cukierniczo - lodziarskiej. Darmowe strony www. Skuteczna reklama, bezpłatne ogłoszenia drobne. Piekarnia Cukiernia Lodziarnia.